Een nieuw ziekenhuis

Op 27 november 2019 heeft Amphia het nieuwe ziekenhuis in gebruik genomen. Honderden patiënten verhuisden op een dag naar het nieuwe gebouw. De aanloop naar de verhuizing en natuurlijk de ‘operatie’ op de dag zelf hadden extra communicatie begeleiding nodig. Verschillende doelgroepen zijn op verschillende manieren geïnformeerd over de voortgang van de bouw. Medewerkers, patiënten in het ziekenhuis, omwonenden en inwoners uit de regio. Volgden het nieuws over de nieuwbouw op de voet. In totaal is er anderhalf jaar aan dit project gewerkt. In deze case lichten we er een paar producties uit.

Video afspelen
Video afspelen

De verhuizing is een uniek moment. Om dit goed te documenteren hebben we naast fotografie ook een film geproduceerd.

Om alle 4500 medewerkers wegwijs te maken in het nieuwe gebouw heeft het ziekenhuis een opleidingsprogramma samengesteld. Voordat het opleidingstraject begon werd deze video getoond.

Selectie mediapublicaties

Contentstrategie

Om álle stakeholders, van patiënt tot medewerker, van leverancier tot politiek te blijven informeren zijn er verschillende middelen ingezet. Een belangrijk onderdeel in de communicatie was de contentstrategie. We hebben consistent en voortdurend verhalen gedeeld over het nieuwe ziekenhuis. 

Hero - Hub - Hygiene

Een handig model dat we hebben gebruikt voor het plannen van de content is het Hero – Hub en Hygiene model van Google. Het zorgde ervoor dat we overzichtelijk en op gezette tijden verschillende contenttypes en onderwerpen belichtten waardoor alle thema’s voldoende aandacht kregen.  

 

"Uniek in het in de etalage zetten van de kern van een (zorg) organisatie."

Roel de Vos, Programmadirecteur Nieuw Amphia

Samenwerken aan mooie producten?