Dit vindt Nederland!

In september brengt televisiezender Talpa Dit vindt Nederland op de buis. Een programma waarin het nieuws van de dag aan de hand van stellingen wordt besproken. 

Het programma wil nieuws op een vernieuwende manier beschouwen. Een actuele stelling wordt getoetst bij een groot publiek. Vervolgens praten opiniemakers in de studio verder over het onderwerp. Bij ieder onderwerp wordt een deskundige uit het werkveld geïnterviewd, een zogenaamde ‘nieuwsvip’.

Door Corona zijn artsen en verpleegkundigen gewilde deskundigen. Om niet steeds onnodig veel tijd te besteden aan het vinden van ‘nieuwsvips’ heeft Talpa Contentvorm gevraagd hierin mee te willen denken.

In samenwerking met Amphia heeft Contentvorm een groep artsen en verpleegkundigen benaderd voor dit programma. Contentvorm heeft de productie van A tot Z uitgevoerd. 

Bijzonder aan dit programma is dat de ‘nieuwsvips’ live via een webcam worden geïnterviewd. Om ervoor te zorgen dat iedereen goed wist wat van hem of haar werd verwacht hebben we een training verzorgd. Tijdens deze mediatraining hebben we de focus gelegd op inhoud en beeld. Wat is je boodschap en waar is je camera, hoe ga je staan, wat trek je aan. Er is ook extra getraind op het kort en bondig formuleren van een complex antwoord. Vooral bij live TV is dit enorm belangrijk.

Video afspelen

Het programma Dit vindt Nederland! is helaas door tegenvallende kijkcijfers na een paar weken door Talpa van de buis gehaald. Desalniettemin was het een mooi project waar we trots op zijn. We hebben in een paar weken een flinke groep medewerkers klaargestoomd voor diverse mediaoptredens. Gelet op de actualiteit en de hoeveelheid media-aanvragen die het ziekenhuis nu krijgt is het voor de medewerkers fijn om hierop goed voorbereid te zijn. 

Samenwerken aan mooie producten?