Terug naar alle cases

Nieuwe wijk zoekt nieuwe bewoners

Strategie
Content
Training

De resultaten

Participatie

- 2 georganiseerde bijeenkomsten

- gemiddelde opkomst + 300 personen per avond

Nieuwsbrieven

- Maandelijkse updates

- Bereiken gemiddeld 500 huishoudens per nieuwsbrief

- Hoge mate van betrokkenheid

Website

- Aantal bezoekers: 2000 unieke bezoekers

- Gemiddelde bezoektijd: 3 minuten

- Populairste pagina's: projectpagina en nieuwspagina

Strategische content

Waar nu nog koeien staan te grazen, wonen en leven rond 2025/2026 de nieuwe bewoners van Haansberg. Gemeente Etten-Leur ontwikkelt de nieuwbouwwijk Haansberg in samenwerking met de inwoners van Etten-Leur en wil de wijk zo inrichten dat duurzaam wonen en leven een vanzelfsprekendheid is. Dit vraagt om strategische communicatie richting stakeholders, huidige inwoners en potentiële bewoners. Dit is Contentvorm op het lijf geschreven.

Samen werken aan samen

Samen, dat is het sleutelwoord in dit nieuwbouwproject. En hoe creëer je als gemeente de juiste interactie om zoveel mogelijk samen te werken met je bewoners? Daar heeft Contentvorm het juiste antwoord op. We zijn aan de slag gegaan met een strategisch communicatieplan om het projectteam op een juiste manier te ondersteunen. Vanuit daar is een contentplanning ontworpen, nieuwsbrief opgezet, een website gemaakt, zijn video’s geproduceerd en worden bewonersavonden georganiseerd. Contentvorm werkt ook op locatie in Etten-Leur dat zorgt voor korte lijnen en snelle acties.

Impactvol project

Het Masterplan voor de wijk Haansberg zal in 2024 een nieuwe fase in gaan. Om bewoners zoveel mogelijk te betrekken bij de ontwikkeling van het masterplan moeten verschillende soorten middelen ingezet worden die huidige bewoners en potentiële bewoners zowel informeren als motiveren. Een eerste resultaat hiervan zie je in deze video.

Onze werkwijze

1
2
3
4
5

Gemeente Etten-Leur

aan het woord