Terug naar alle cases

Een campagne die écht het verschil maakt

Strategie
Content
Training

De resultaten

6000

Deelnemende clubs 2024

€20.915.925,-.

Opbrengst 2024

€2.778,-

Gemiddelde opbrengst per vereniging

Een campagne die écht het verschil maakt


De Grote Clubactie brak in 2024 opnieuw alle records met een opbrengst van bijna 21 miljoen euro. De Grote Clubactie verbreekt niet alleen haar eigen record maar overtreft ook de resultaten van andere landelijke fondsenwervingsacties die zich inzetten voor het
verenigingsleven. Deze extra inkomsten zijn zeer welkom, zeker met het oog op de
bezuinigingsplannen uit Den Haag.


Het opgehaalde bedrag heeft een enorme impact voor alle deelnemende
verenigingen. De gemiddelde opbrengst voor een vereniging is dit jaar €2.778,- Dat is ruim €1.100,- meer ten opzichte van wat clubs 3 jaar geleden ophaalden. Het geld wat de clubs hebben opgehaald wordt gebruikt voor het laag houden van de contributie, materialen, renovatie van kleedkamers of het vieren van een jubileum.


Communicatiestrategie Grote Clubactie

Een paar maanden voor de start van de actie heeft Contentvorm het marketing- en communicatieteam van de Grote Clubactie mogen ondersteunen.


Samen met het team bepaalden we de communicatiestrategie:
- De nadruk lag op de eenvoud van de verkoop van loten (verkoop met QR code).
- De sociale impact van het verenigingsleven.
- Waarom moet je als vereniging meedoen, door verenigingen aan het woord te laten.


Met de start van het Grote Clubactie kregen we aandacht in het NOS Jeugdjournaal, Hart van Nederland en vanzelfsprekend in diverse dagbladen. Ook de opbrengst heeft mooie artikelen opgeleverd in het Algemeen Dagblad, de regionale- en lokale kranten, het NOS Jeugdjournaal, Radio 1 en Radio 538! 

Onze werkwijze

1
2
3
4
5

Grote Cubactie

aan het woord

“Contentvorm helpt ons 'out of the box' te kijken naar onze communicatiestrategie. Fantastisch om te zien dat we weer zoveel verenigingen hebben weten te bereiken. We hebben dit jaar een nog grotere bijdrage kunnen leveren aan een gezond verenigingsleven, in de breedste zin des woord. We zien Contentvorm echt als onze sparringpartner, samen blijven we scherp op de boodschap en kwaliteit.”
Anniek Schaap
Communicatiemanager De Grote Clubactie