De resultaten
6000
Deelnemende clubs 2024
€20.915.925,-.
Opbrengst 2024
€2.778,-
Gemiddelde opbrengst per vereniging
Een campagne die écht het verschil maakt
De Grote Clubactie brak in 2024 opnieuw alle records met een opbrengst van bijna 21 miljoen euro. De Grote Clubactie verbreekt niet alleen haar eigen record maar overtreft ook de resultaten van andere landelijke fondsenwervingsacties die zich inzetten voor het
verenigingsleven. Deze extra inkomsten zijn zeer welkom, zeker met het oog op de
bezuinigingsplannen uit Den Haag.
Het opgehaalde bedrag heeft een enorme impact voor alle deelnemende
verenigingen. De gemiddelde opbrengst voor een vereniging is dit jaar €2.778,- Dat is ruim €1.100,- meer ten opzichte van wat clubs 3 jaar geleden ophaalden. Het geld wat de clubs hebben opgehaald wordt gebruikt voor het laag houden van de contributie, materialen, renovatie van kleedkamers of het vieren van een jubileum.
Communicatiestrategie Grote Clubactie
Een paar maanden voor de start van de actie heeft Contentvorm het marketing- en communicatieteam van de Grote Clubactie mogen ondersteunen.
Samen met het team bepaalden we de communicatiestrategie:
- De nadruk lag op de eenvoud van de verkoop van loten (verkoop met QR code).
- De sociale impact van het verenigingsleven.
- Waarom moet je als vereniging meedoen, door verenigingen aan het woord te laten.
Met de start van het Grote Clubactie kregen we aandacht in het NOS Jeugdjournaal, Hart van Nederland en vanzelfsprekend in diverse dagbladen. Ook de opbrengst heeft mooie artikelen opgeleverd in het Algemeen Dagblad, de regionale- en lokale kranten, het NOS Jeugdjournaal, Radio 1 en Radio 538!