Terug naar alle cases

Breda de stad van creatief talent

Strategie
Content
Training

De resultaten

Toename relevante volgers

Met het LinkedIn kanaal weet Cultuur Breda snel en effectief de culturele stakeholders te bereiken.

Cultuur in Beeld

Contentvorm heeft een beeldbank aangelegd van alle culturele initiatieven in de stad en daarmee de zichtbaarheid van alle inspanningen van Cultuur Breda vergroot en toegankelijker gemaakt voor instellingen zoals theaters, musea of organisaties zoals Breda Marketing.

Zichtbaar zijn bij de doelgroep

Gemeente Breda bestaat uit verschillende afdelingen. Afdeling Cultuur merkte dat haar informatieverstrekking richting haar doelgroep een boost kon gebruiken. Met het strategisch beleidsplan van de afdeling onder de arm heeft Contentvorm een communicatie- en contentplanning opgezet  en voert het team van Contentvorm de communicatie uit.


De impact voor de klant?

Subsidiegelden, werkbezoeken en vernieuwde kunst in de vrije ruimte zijn enkele voorbeelden van onderwerpen waarover is geschreven of die zijn gefotografeerd. Team Cultuur weet dat de communicatie goed geregeld wordt door Contentvorm wanneer iets gecommuniceerd moet worden. De werknemers van de afdeling kunnen zich dus volop focussen op hun kerntaken. Het kanaal is binnen drie maanden verdubbeld in het aantal volgers. Het bereik van de content is groter en er is veel meer engagement met de doelgroep. Meer mensen worden bereikt en ze weten ook hun weg beter te vinden naar gemeente Breda voor het aanvragen van bijvoorbeeld de juiste subsidie voor hun project.

Onze werkwijze

1
2
3
4
5

aan het woord